Fukuoka must-eat bar, 후쿠오카 야키토리 맛집 이자카야

2023. 8. 24. 11:31Travel ♥/Fukuoka, Japan

반응형

Fukuoka, Japan 2023. 2. 8 ~ 2023. 2. 11

 

 

It's izakaya that I really wanted to go to Japan. Usually go to Izakaya at night, so I found a good restaurant near my hotel. That's why I found "Yakitori Rakugaki Gion." It was already a famous restaurant for Koreans.

일본 가면 꼭 가보고 싶었던 이자카야. 보통 이자카야는 밤에 가기 때문에 숙소 근처에 있는 맛집을 찾았다.

그렇게 찾은 곳은 '야키토리 라쿠가키 기온점'. 이미 한국사람들에게 유명한 맛집이었다.

 

https://goo.gl/maps/D1kudQEubCo9Jeme9

 

야키토리 라쿠가키 기온점 · 4-76 Gionmachi, Hakata Ward, Fukuoka, 812-0038 일본

★★★★☆ · 꼬치구이 전문식당

www.google.co.kr

Adress : 4-76 Gionmachi, Hakata Ward, Fukuoka, 812-0038 Japan

 

 

 

It was a place that specialized in yakitori, which is grilled skewers, among Izakaya.

이자카야 중에 꼬치구이인 야키토리를 전문으로 하는 곳이었다.

 

 

 

 

 

Outside of Yakitori Rakugaki Gion. There are many no-shows, so they do not take travelers reservations. So we also went without a reservation and we could wait for about 15 minutes before entering.

 

야키토리 라쿠가키 기온점 외부. 노쇼가 많아서 여행객 예약은 따로 받지 않는다고 한다.

우리도 예약 없이 갔고 15분 정도 웨이팅을 하고 들어갈 수 있었다.

 

 

 

 

 

 

Inside of the yakitori rakugaki gion. There is a seat for sitting, a table seat, and a bar seat. The sitting seat also had a hole under the table, so even those who were not familiar with the crisscross applesauce could sit comfortably.

야키토리 라쿠가키 기온점 내부. 좌식으로 앉을 수 있는 자리가 있고, 테이블 자리, 바 자리가 있다.

좌식 자리도 테이블 밑에 구멍이 뚫려 있어서 아빠다리가 익숙하지 않은 사람도 편하게 앉을 수 있었다.

 

 

 

 

 

Cabbage served as a basic snack at a Japanese bar. Although there was some sauce on it, it was hard for me to eat because it was completely raw cabbage..Haha! My partner enjoyed this food.

 

일본 술집에서 기본 안주로 나오는 양배추.

소스가 좀 뿌려져 있기는 하지만 완전 생 양배추라서 나는 먹기가 힘들었다..ㅎㅎ

짝꿍은 맛있게 먹었음ㅋㅋ

 

 

 

 

 

Highball that I ordered! I ordered a sweet citron honey highball because I can't drink well and I don't like the taste of alcohol. It was delicious!

내가 주문한 하이볼!

나는 술을 잘 못 먹고 알콜 맛을 좋아하지 않기 때문에 달콤한 유자 꿀 하이볼을 주문했다. 맛있었음!

 

 

 

 

My partner ordered warm Japanese liquor. It was a soju-like liquor with a strong alcohol taste and a flavor. It was hard to drink a lot because the alcohol was strong.

짝꿍이 주문한 따뜻한 일본 술. 알콜 맛이 강하게 나는 소주 같은 술이었고, 풍미가 느껴지는 술이었다.

알콜이 강한 편이라 많이 먹기는 힘든 술이었다.

 

 

 

The picture shows the most basic chicken skewers. We ordered 2 servings of 6 kinds of skewers set. The price is 1,000 yen per serving. In addition, I ordered the famous menu, salted pollack roe egg roll, and Jasook Soybean (Edamame), which I wanted to try because it often appeared in Japanese cartoons.

사진은 가장 기본적인 닭꼬치.

우리는 꼬치 모둠 6종 2인분을 주문했다. 가격은 1인분에 1000엔.

또, 유명한 메뉴인 명란젓 달걀말이와 일본 만화에 자주 등장해서 먹어보고 싶었던 자숙 대두콩 (에다마메)도 주문했다.

 

 

 

 

Chicken tenderloin with salted pollack roe sauce. It was a dry part, but it was soft and delicious because it was cooked well.

 

명란젓 소스를 얹은 닭 안심.

퍽퍽한 부위인데 요리를 잘 해서 부드러운 식감이었고 맛있었다.

 

 

 

Pork belly and chicken gizzard skewers! Pork belly was the taste of Korea, and the chicken gizzard was well grilled and well seasoned. There was a grilled chicken heart, which was not in the picture, but it was much bigger and softer than what I ate in Korea, so I ate it deliciously. So next day, I went to another izakaya and ordered chicken heart skewer twice.

 

삼겹살과 닭 모래집 꼬치!

삼겹살은 한국에서 먹는 그 맛이었고, 닭 모래집은 잘 굽고 간도 잘 맞춰져 있었다.

사진에는 없지만 닭 염통 구이도 있었는데, 한국에서 먹었던 것과 다르게 훨씬 크고 부드러워서 너무 맛있게 먹었다.

다음날 다른 이자카야에 가서도 닭 염통을 2번이나 주문해 먹었다 ㅋㅋ

 

 

 

 

Tsukune (chicken meatball) skewers. It tastes a little like tteokgalbi, which can be eaten in Korea. It was even more delicious when I dipped it in egg yolk!

 

츠쿠네(닭고기 완자) 꼬치. 한국에서 먹을 수 있는 떡갈비랑 약간 비슷한 맛이다.

계란 노른자를 찍어서 먹으니 훨씬 더 맛있었다!

 

 

 

 

Salted pollack roe egg roll! It was a really soft egg roll, and the salted pollack roe inside seasoned properly. It was delicious with mayonnaise!

 

명란 계란말이!

정말 부드러운 계란말이었고, 안에 들어 있는 명란젓이 간을 적절하게 잘 맞춰주었다.

마요네즈에 찍어 먹어도 맛있었음!

 

 

 

 

Edamame that I ate out of curiosity! It seemed to be boiled with salt. There was no special taste, but I kept eating it, so I wanted to eat it again, so I bought it again at the airport :)

 

궁금해서 먹어본 에다마메! 소금간을 해서 삶은 것 같았다.

특별한 맛은 없었지만 계속 먹게되는 맛이라 또 먹고 싶어서 공항에서도 또 사먹었다 ㅋㅋ

 

 

 

Both of us couldn't enjoy a lot of snacks and drinks because we couldn't drink well and already had dinner, but there were quite a few other menus we wanted to try. All the skewers would have been delicious, and the dumplings and braised tripe would have been delicious.

 

우리 둘 다 술을 잘 먹지 못하고 저녁을 먹고 온 상태라 많은 안주와 술을 즐기지는 못했지만, 이 외에도 먹어보고 싶은 메뉴들이 꽤 많았다.

꼬치류들도 다 맛있었을 것 같고, 만두, 곱창 조림도 맛있을 것 같았다.

 

 

 

Yakitori Rakugaki Gion Store is a place I want to visit again when I come to Fukuoka next time! That's how delicious it was and the staff were kind and nice! Next time, I should go without eating dinner.

야키토리 라쿠가키 기온점은 다음에 후쿠오카에 오게 되면 다시 한 번 들리고 싶은 곳이다!

그만큼 맛있었고 직원들도 친절했고 좋았다!

다음에는 저녁을 안 먹고 가야겠다 ㅋㅋ

반응형